Noget en virksomhed altid kan bruge mere af, er kunder. Det er dog ikke altid at man har tid eller ressourcer til selv at erhverve sig kunder, da det kræver enormt meget energi. Det kan kræve dyre middage, mange møder, ekstremt meget tid og endnu mere energi. Det er ikke alle virksomheder der har mulighed for at ansætte folk til at skaffe kunder. Nogle gange ved man heller ikke helt, hvilke kunder der rent faktisk har brug for ens ekspertise eller produkter. Det kan heldigvis løses hurtigt, ved at benytte sig af at alliere sig med mødebookere!
Hvad er en mødebooker?
En mødebooker er en der er specialiseret i at finde kunder til forskellige virksomheder. De tager kontakt direkte til potentielle kunder, alt sammen via telefonopkald. På den måde, så er der nogen der allerede sælger din virksomhed for dig, og du eller dine kollegaer vil ikke selv skulle bruge tid på det. På den måde, er arbejdet med at finde nye kunder hos en professionel, og det vil derfor kun være potentielle nye kunder der allerede er interesserede og kender til din virksomhed, der til sidst vil kontakte dig.
Hvad er fordelen ved en mødebooker?
Udover at du selv slipper for at finde kunder, så er mødebookere de fødte sælgere. De ved præcis hvordan de skal finde korrekte kunder til din virksomhed, og sælge jer på den bedste måde. De har allerede et kæmpe kartotek af virksomheder de kan kontakte, og ved præcis hvilke arbejdspladser der har brug for din business og hvad I kan tilbyde. De kan derfor sortere skidt fra kanel, og i ender med nogen meget interesserede potentielle kunder!
Hvordan fungerer det?
Når du vælger at bruge en mødebooker, vil i til sammen lave en drejebog, med alle jeres sellingpoints, så det bliver nemmere for mødebookerne at forstå, hvad I forventer og kræver af kommende kunder. Ydermere, så skal der oplyses hvad forventninger I har. Skal i have så mange kunder som muligt, blot nogen få, eller nogen helt konkrete? Hvilke type virksomheder er det der skal have jeres virksomheds ekspertise og produkter? Når det er udarbejdet, vil mødebookerne være helt klædt på til at hjælpe jer!
Men virker det rent faktisk?
Der findes mange skrækhistorier med mødebooking, primært at alle virksomheder hader telemarketing, og smider røret på med det samme. Det er dog temmelig fjernt fra virkeligheden. Mødebookere er nemlig specialiseret i lynhurtigt at fange virksomheders interesse. I stedet for at sælge med det samme, så spørger de ind til virksomhedens behov, og formår derudfra at pinpointe præcis om de vil være en god kunde eller ej. Mødebookere jagter derfor ikke salg og møder, men derimod interesser fra virksomheder, og det hjælper dig meget! Det er nemlig din virksomheds opgave at sælge og arrangere møder, hvorimod mødebookere hjælper med at skabe kontakten. Det giver dig stor frihed i forhold til at sælge jeres produkter og ekspertise, i stedet for andre gør det. Det er en perfekt situation – din virksomhed sparer masser af tid, samtidig med at i får de bedste af de bedste kunder!